Gott nytt år!

Tänk att det var ett helt år sen jag satt och skrev ett liknande inlägg på min gamla blogg, fort det här året har gått.. Min nyårsafton kommer vara ganska lik förra året. Har precis ätit en riktigt god middag med familjen + min moster och hennes man. Och nu sitter jag och fixar mig lite och väntar på att Matilda ska komma hem, då ska jag gå ner till henne och sen ska vi iväg och träffa några tjejor. Känner mig inte sådär jättepepp faktiskt, men det blir nog trevligt iallafall! Föresten så var jag så lat och seg så jag hann aldrig skicka efter någon klänning, så jag fick låna en tröja utav Ida istället, den blir bra den med.
Men ni får ha ett bra slut på 2012, och en bra början på 2013, så hörs vi någonting nästa år(imorgon)
Gott nytt år på er!
 
 
 

Nyårsnaglar

sitter och målar naglarna hos Ida, himla snyggt blir det!


Life of Pi

Igårkväll var jag och mina syskon på bio och såg berättelsen om Pi. hade inte så höga förväntningar för det såg inte ut som min typ av film, men den var faktiskt riktigt bra! väldigt häftiga effekter så jag rekommenderar att se den i 3D om någon ska se den. sen blev det kladdkaksbak!


Annandag jul

hittade verkligen ingenting på stan idag, förutom att jag bytte ett par jeans. väldigt tråkigt men jag åker nog in något mer. ätit middag hos min moster har jag också gjort idag och nu sitter jag och kollar på film med min syster!


Cirkeln

hallihallå. råkade byta design så det ser järtteknasigt ut här nu.
orkarinte lägga upp någon bild på mina julklappar eller så men jag fick det mesta jag önskade mig och jag är nöjd! boken på bilden fick jag av min syster (och badsakerna av ida) och jag har hört ganska mycket om den så jag tänkte läsa lite ur den nu innan jag ska sova. brukar inte läsa mycket alls men jag hoppas den här är bra.
Imorgon ska jag in på mellandagsrea med mina friendos, hörs!


I väntan på tomten, hoho


God jul vänner!

har på mig mysigaste morgonoutfiten, och ska börja göra mig iordning innan släkten kommer, men god jul!


Imorgon är det julafton

imorgon är det redan julafton och jag har verkligen ingen julkänsla. vi har inte ens klätt grannen än för vi varit så lata. och jag har haft ont i magen hela dagen, inte kunnat sova, illamående och ingen aptit. tror jag har fått magkatarr igen. så jag måste hålla mig ifrån onyttig och fet mat ett tag. på julen. kul jul. neeej, typiskt att allt ska hända mig..
Hoppas ni får en mysig jul iallafall!


idag fick jag finbesök

myst framför eva&adam osv, bytt julklappar, can't wait to open it på julafton!
nu mår jag inte så värst bra, går och lägger mig med magvärk efter jag legat och gråtit i några timmar, hoppas jag kan sova lite och mår bättre imorgon.


Kärlek till we♡it

så mycket inspiration, vs bilder och snygga människor


mhm

Hur härligt är det inte att få gosa ner sig i sängen och veta att man kan sova hur länge man vill och inte behöver passa någon tid? härlighets skala ett till tio, en klar 10


Nyårsklänningar

för första gången så vill jag klä upp mig lite extra på nyår och ha en snygg klänning, enkel och svart helst, hittade några som inte skulle vara helt fel!


Lov!!

då var lovet äntligen här, julen närmar sig och 2012 börjar lida mot sitt slut. gör ingenting för mig eftersom 2012 inte var bra alls. Om vi så att säga överlever imorgon ;)
idag försvann pengarna lika fort som dom kom, men nu är nästan alla julklappar inhandlade! ikväll ska jag bara mysa och imorgon vet jag inte vad jag ska göra än, antagligen bara ta det lugnt och så, skööönt!


Julmys

ganska skön dag på skolan idag, och nu sitter jag hos Ida och julmyser litegranna, ikväll kommer min storasyster hem!


Besatthet och beroende

Gaaah, min räddning dom närmsta kalla mörka månaderna, jag som precis hade kommit ur mitt serieberoende har fallit dit igen. idag har jag hängt på ög, ätit god mat på plaza och sen tillbaka tillskolan för två asdryga lektioner. skolless x1000. imorgon blir det kanske ög igen, fast en annan linje då, efter jag sträcksimmat.  
mmmhm, hejdå
 

Gossip girl

ligger och kollar på mitt älskade gossip girl, ska snart hoppa in i duschen och sen städa rummet, min syster kommer hem på onsdag och ska sova här inne hos mig, om en vecka är det julafton, och om två är det nyår!


Bästa julkalendern

 Varenda år så kollar jag på en massa gamla julkalendrar runt jul, så himla mysigt. Typ som Sunes jul, kasper i nudådalen, mysteriet på greveholm osv. Och förutom dom så är min absoluta favoritkalender Håkan Bråkans julafton!! och det här är mitt favoritavsnitt, haha så bra!

Julbord osv

 

Vaknade upp hos Ida, låg och drygde oss till tolv sen tänkte vi gå ut och fota, men tidsoptimister som vi är så hann vi var ute i typ 5 minuter tills min familj plockade upp mig och vi åkte till restaurang hov för att äta julbord! Jag som bara äter typ potatis, köttbullar och korv på julbordet tyckte att det var sådär, känns lite överskattat med julbord för det är så jäkla dyrt, fast på julafton är ju julbordet självklart det bästa, hähä. Maaat <3 in my heart.
Närå, nu ska jag leta reda på något gott och lägga mig under täcket framför en film och ladda upp inför sista veckan, 4 dagar kvar och sen lov. Man ba shiiit, fort tiden går. Och dom flesta dagarna kommer gå åt till gymnasiebesök igen, prova på dagar, imorgon bitti är det pc som gäller. 
Hejdå HA DET BRA

 


Saturday

↑ Godaste lördagsgodiset. Denna lördagkväll ska jag umgås med min soulmate, blir bra det. 


Dec. 14, 2012

Såå skönt med helg! Kan ju skriva lite om vad som hände mig igår, skulle ta bussen hem men den stannade inte på min hållplats så jag klev av i stensjö istället, tänkte "äh, jag får väl gå lite extra då" men när jag tänkte börja gå så hade det blivit mörkt och jag hade inga reflexer med mig, och jag skulle varit tvungen att gå en ganska lång bit på storvägen hem,och jag vill inte gå igenom skogen som var full med snö. inte nog med det så var det så sjuukt kallt så mina fingrar domnade bort, då jag gick och satte mig i en busskur i en halvtimme, försökte ringa hela min familj men ingen svarade, fick panik när batteriet på min mobil höll på att ta slut och jag visste verkligen inte vad jag skulle göra. då kom jag på att denise bara bodde en bit bort, så jag gick hem till henne och fick komma in och värma mig, så vi satt och pratade och så en stund, sen kom min moder och vi åkte och köpte med oss pizza, så det blev en ganska bra fredag tillslut., haha..


Min fina bubbe

 
 

Lucia

Några bilder från dagen! Standard att stå inne på toan och posa i spegeln, hehe. 
Lite jobbigt var det ju att kliva upp imorse men jag klarade det! Luciatåget var roligt och gick helt okej, kunde ju gått bättre men också sämre, satt ja. Sen så var det ju det årliga luciasimmet efter det, våran klass var såå nära på att vinna men tyvärr så blev det inte så iår heller, synd. Vi slutade iallafall efter det och då gick jag ut och fotade en stund, men det var så kallt och jag orkade inte direkt anstränga mig för att det skulle bli bra bilder, menmen.
 
 

All i want for Christmas is this ↓

Hihi åh, klippte ihop min lilla önskelista. Fick ju en ny telefon för någon månad sen bara så jag förväntar mig inte så mycket, och en hel del av det här ovanför kommer jag nog köpa själv av pengarna jag får av släkten!
ett fint iphoneskal, spotifypremium, usb-minne, stativ, dansskor, mysiga tröjor, moooney, jeans och bodybutter skulle jag inte tackat nej till. Gud vad jag längtar till julafton!!!

12/12/12

Nu ser det äntligen lite bättre ut! Stort tack till supersnälla Clara som hjälpte mig att ändra storlek på headern! I helgen tänkte jag bege mig ut och ta lite nya bilder, ska verkligen försöka ta tag i bloggen nu. Wiie.
Idag är det onsdag den 12/12/12, om ni kanske missade alla statusar på facebook och instragram, ne men det känns ju coolt. Denna onsdag har iallafall bestått av luciaträning, skola och en snabbis på stan letande efter vinterskor men hittade ingenting. Nu ska jag leta reda på någon film att se på och göra iordning lite fika, sen så ska jag försöka komma i säng hyffsat tidigt, ska nämligen gå upp klockan 6 imorgon för att vara i kyrkan och träna igen inför lucian klockan 7. hujedamej.
 


fix

sitter och trixar med en ny header och tänkte leta rätt på en fin design, tycker det är dags att det ser lite roligare ut här!


skönt väder

alltså nej nej nej, är redan så jäkla less på den här jädra kylan. gick hem från bussen i tjugo minuter, när jag äntligen kom in kunde jag inte röra tårna och satt nästan och lipade för det gjorde så sinnesjukt ont, helt sjukt. så nu glider jag runt i mina myssockar!
annars då, sov riktigt sämst inatt pga min förkylning, tvekade på att gå till skolan men var tvungen eftersom vi hade matteprov som jag hoppas hoppas hoppas gick ganska bra, också fick jag veta mitt betyg i hemkunskap och jag var nöjd, imorgon sätts betygen, oj oj oj.

Jag har för mycket liv kvar för att vara dyster


Andra advent

Hej på er. Har inte kunnat blogga i helgen, för att blogg.se appen inte funkat. Haha. Så då kände jag mig tvingad att starta datorn istället. Helgen har gått himla fort som alltid och jag har bara tagit det lugnt eftersom jag varit så stressad dom senaste två veckorna. Idag är det iallafall andra advent, 9 december. Och jag har inte köpt en enda julklapp, blir väl dagen innan jul som alla år innan. Jag kan ju iallafall berätta vad jag gjort idag om någon bryr sig, tog en liten biltur med mamma och brorsan till åsarna där vi åt, och sen till dollarstore där jag köpte lite småkraffs. Sen nu ikväll har jag bakat pepparkakor, råkade bränna en plåt så det blev inte så många.. hahaha jag är så dålig.

Torsdag

några bilder från dagen, skolkatalogen låg i brevlådan när jag kom hem så att kika i den blir kvällens underhållning, sen väntar det väl plugg som vanligt..
Imorgon är det fredag, mmm!


34686

en gammal konstig bild som visar precis hur jag känner just nu.
idag har jag varit duktig, satt kvar en timme efter vi slutat och jobbade matte, sen nu ikväll har jag suttit med min uppsats i religion. har hunnit rätt så mycket men det känns som att jag aldrig blir klar. 
ses om 98500 år.

längtar


Dec. 03, 2012

hallå där. kom precis hem från skolan och ska sätta mig vid min plugghög som jag kommer sitta fast i hela veckan, så himla stressigt nu sista veckan så jag får panik! men snart är det slut, vill ha lov!
en bild från kvällshowen igår som faktiskt gick himlans bra! världens bästa parkompis har jag !


fyra från idag


1 dec

idag är det den första december, äntligen! klockan halv åtta stod min och Idas väckarklocka på imorse när vi skulle vara i stan klockan nio för genrep. efter genrepet så gick vi på stan en stund, och åt och köpte nya tävlingsdanskläder, sen var det dags för show, gick inte sådär jättebra men nya tag imorgon! ikväll ska vi bara ta det lugnt och tagga för imorgon :)


RSS 2.0